محتوا یعنی همه چیز - این قسمت: کیفیت محتوا


بسیار پیش آمده است که وقتی با مشتریانمان از اهمیت محتوای وب سایت صحبت می‌کنیم، افسانه ها و باورهای غلطی می شنویم که بسیار تعجب برانگیز هستند. همین مسئله سبب شد که تصمیم بگیریم مقاله‌ای چند قسمتی را به محتوا و ویژگی‌های مهمی که باید داشته باشد، اختصاص دهیم.

بگذارید با این جمله شروع کنیم: محتوا یعنی همه چیز. اما این جمله دقیقا چه معنایی دارد؟ می‌توان دو برداشت مختلف داشت؛ از یک طرف، به این معناست که محتوای یک وبسایت، تنها به معنای متن نیست، بلکه هر چیز که در وبسایتتان قرار می‌دهید، اعم از مطالب، عکس‌ها، ویدئوها، فایل‌ها و ....، همه محتوا محسوب می‌شوند. از طرفی دیگر، موفقیت وب‌سایت شما در موتورهای جستجو، قبل از هر چیز، به همین محتوا بستگی دارد و همه تلاش های شما در جهت بهینه سازی وب سایت، با تکیه بر آن نتیجه می‌دهد.

و اما اولین اصل: کیفیت محتوا


چه قدر از کیفیت محتوای وب‌سایت‌تان مطمئن هستید؟ آیا محتوای شما توانسته است آن‌طور که می‌خواهید، تاثیرگذار باشد؟  آیا با کسب و کار و زمینه فعالیت شما ارتباط درست و کاملی دارد؟ آیا محتوای شما می‌تواند برای مخاطبانتان انگیزه‌ای قوی ایجاد کند که زمانی بیشتر از چند ثانیه را به مطالبتان اختصاص دهند؟ آیا محتوای شما ارزشی ویژه تولید می‌کند؟ آیا باعث می شود که بازدیدکننده‌ها احساس کنند یک چیز خاص، متفاوت و کاربردی را یافته‌اند که در هیچ کجا پیدا نخواهند کرد؟  آیا محتوای شما به حتی سطحی‌ترین و غیر تخصصی‌ترین پرسش‌های مشتریان‌تان پاسخگو است؟

فکر کردن به این سوالات، برای ارزیابی محتوای وب سایت‌تان بسیار ضروری است. با این کار می‌توانید محتوای پیشین خود را به خوبی ویرایش کرده و یا محتوای مفیدتری تولید کنید. 

برای روشن‌تر شدن موضوع، به نکات زیر توجه نمایید:


۱. عنوان‌ها بسیار مهم هستند

عنوان‌ها اولین بخش در محتوا هستند که جلب توجه می‌کنند. بنابراین برای حفظ کردن مخاطبانتان، باید از عنوان‌هایی استفاده کنید که بتوانند در زمانی کوتاه، به شکلی ساده و خلاقانه، پیام‌تان را برسانند و برای خواندن ادامه مطلب، انگیزه ایجاد کنند.


۲. تنها به متن اکتفا نکنید

بهتر است که در تولید محتوا، هم از متن استفاده کنید، هم تصاویر و هر محتوای دیگری که به کسب و کارتان مربوط می‌شود. اگر محتوایی غیر از محتوای متنی داشته باشید، شانس این را دارید که در موتورهای جستجو‌ی عمودینیز بیشتر دیده شوید و مخاطبان بیشتری نیز جذب کنید.


۳. درست بنویسید

از روان و خوانا بودن مطالبتان مطمئن شوید و حتما مطابق دستور زبان پیش بروید. از جمله‌های طولانی و کلیشه‌ای کمتر استفاده کنید. خلاقیت به خرج دهید. ساده و گویا بنویسید، طوری که تک تک کلماتتان برای مخاطبان آشنا و قابل فهم باشند.


۴. کلمات کلیدی را فراموش نکنید

در مورد کلمات کلیدی‌ای که با حوزه کسب و کار شما مرتبط هستند، تحقیق کنید. کشف کنید که مخاطبان‌تان برای جستحو درباره محتوای شما، از چه کلماتی استفاده می‌کنند، آن‌ها را خوب به خاطر بسپارید و حتما در محتوای وب‌سایت‌تان به کار ببرید.


۵. بین مطالب‌تان ارتباط ایجاد کنید

اگر بعضی از مطالبتان ارتباط مفهومی با یکدیگر دارند یا می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و به فهم یک موضوع کمک بیشتری کنند، حتما از لینک آن‌ها در مطالب دیگر‌ استفاده کنید. این کار باعث می‌شود کاربران به مطالب مرتبط دسترسی بهتری داشته باشند و به بیشتر وقت گذراندن در وب‌سایت‌تان علاقه‌مند شوند.


۶. تصاویر را جدی بگیرید

تصاویر تکراری، بی کیفیت و بی ربطی که در سایت‌های زیادی به چشم می‌خورند، می‌توانند آسیب بدی به محتوای شما وارد کنند. اگر بتوانید برای هر مطلب تصویری ویژه و مرتبط تولید کنید، کمک بسیار زیادی به موفقیت وب‌سایتتان کرده‌اید. مثلا در ارتباط با محصول یا موضوع مورد نظرتان عکاسی یا تصویرسازی کنید.


۷. از یک فرد متخصص کمک بگیرید

از یک کپی‌رایتر (نویسنده تبلیغاتی) کمک بگیرید. کپی‌رایترها با توانایی‌ای که در ایجاد متن‌های روان و تاثیرگذار دارند و همچنین با دانشی که در زمینه سئو و بازاریابی محتوایی دارا هستند، می‌توانند تا اندازه زیادی در تولید محتوای با کیفیت، شما را یاری کرده و منافع بسیار زیادی را به سمت‌تان روانه کنند.


* موتورهای جستجوی عمودی، به طور ویژه در یک نوع محتوای خاص، مانند تصاویر، یا ویدئوها، یا اخبار و... به جستجو می‌پردازند. در واقع محدوده کوچکتر و متمرکزتری را تحت پوشش قرار می‌دهند. بعدا در مطلبی مجزا، در این باره بیشتر خواهیم نوشت.

ثمین :
۵ اسفند ۹۴
چه وبلاگ پرمحتوایی
خوب و عالی
ممنون
پاسخ : از محبت شما متشکریم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی